skip to Main Content

اجرای اسکای لایت تخصصی SKYLIGHT

امروزه در معماری های مدرن که در نمای آنها ترکیبی از شیشه و فریم های آلومینیومی هستند ، از سقف های شیشه ای و یا همان اسکای لایت در طراحی های فضاهای داخلی ، نورگیرها ، لابی ها ، سقف مجتمع های تجاری و  …. به وفور استفاده می شود. اسکای لایت نیز همانند نماهای کرتین وال ترکیبی از قوطی ، تیر و فریم های مخصوص آلومینیومی می باشد.

اسکای لایت مسطح

با طراحی یک اسکای لایت در مکان مناسب شما می توانید صرفه جویی بسیار خوبی در تامین انرژی برای میزان روشنایی محیط داشته باشید.

هر تولید کننده پنجره ای که آشنایی کامل با انواع پروفیل های آلومینیومی دارد ، نمی تواند مجری تخصصی اسکای لایت باشد ، از اینرو  ما در فاراد پنجره  با تشکیل دپارتمان محاسبات سازه ای ، علاوه بر اجرای انواع نماهای کرتین وال اقدام به اجرای تخصصی انواع سازه های اسکای لایت نموده ایم.

اسکای لایت چیست ( SKYLIHT )  ؟

اسکای لایت یک سازه است خود ایستا با ترکیبی از پروفیل های فولادی ، آلومینیومی و شیشه که این پروفیل ها طی ساختاری منظم و محاسبه شده در یکدیگر تنیده شده که بر همین اساس در برابر نیرو های وارده از طرف باد ، باران و برف بسیار مقاوم می باشند.

با ایجاد یک ساختاری از اسکای لایت ، نور محیط به صورت طبیعی و از ارزان ترین و با کیفیت ترین  حالت ممکن تامین خواهد شد.

فریم اسکای لایت

 

انواع سازه های اسکای لایت

با توجه به محل نصب و نوع کاربری ساختمان و شرایط آب و هوایی ، می توان از انواع سازه های اسکای لایت با ویژگی های مربوطه استفاده کرد ، این نکته که در چه مکانی از چه سیستمی استفاده شود بسیار حائز اهمیت می باشد.

اسکای لایت ساده و مسطح با شیب کم

این ساختار بیشتر در بالای نورگیر ها ، سقف استخر ها و بالای رمپ پارکینگ و یا در کف اجرا می شود. یک ساختاری مسطح با تقسیم بندی محاسبه شده بر مبنای ابعاد اسکای لایت که نوردهی نسبتا خوبی را به ما می دهد. این اسکای لایت را می توان با شیب ها کم و تا 15 درجه اجرا کرد.

اسکای لایت سطح با شیب کم مناسب برای انواع نورگیر ها و پاسیو ها می باشد.

اسکای لایت به صورت هرمی

اگر ساختار اسکای لایت به صورت هرمی باشد ، نوردهی آن نسبت به حالت مسطح بیشتر می باشد. در ساختار هرمی با توجه به نوع هندسه آن علاوه بر نوردهی بیشتر ، از نظر زیبایی نیز نسبت به مدل مسطح برتری دارد.

اسکای لایت

این مدل از اسکای لایت را می توان در سقف نورگیرها ،گلخانه های ، رستوران ها و کافی شاب ها به زیبایی اجرا کرد.

اسکای لایت مدل گنبدی

در ساختار گنبدی شکل ، بیشترین نوردهی با بیشترین شکست نور اتفاق می افتد. یکی از ویژگی های این ساختار این است که در هنگام بارش برف ، برف بطور کامل بر روی آن باقی نمی ماند و با توجه به شیب گنبد پس از مدتی به سمت پایین حرکت می کند و مانع دید آسمان نخواهد شد.

 

اسکای لایت گنبدی

در طراحی اسکال لایت به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

  • حتما در محاسبات سازه ای ساختمان ، سازه اسکای لایت باید در نظر گرفته شده باشد و بارها و وزن هایی که به ساختمان وارد می کند را باید پیش بینی کرده باشیند.
  • عدم نفوذ آب یکی از المان های مهم می باشد که در طراحی این سبک از سقف های شیشه ای باید در نظر گرفته شود. ساختار اسکای لایت باید به گونه ای باشد که آب نفوذ نکند و  اگر هم نفوذ کرد از سمت آبراه های مخصوص به بیرون هدایت شود.
  • با توجه به ابعاد اسکای لایت پس از محاسبات مربوط به ممان اینرسی و بار های وارد شده از سمت باد و برف ، باید نوع پروفیل های فولادی و آلومینیومی را انتخاب کرد.
  • در محاسبات مربوط به انتخاب نوع قوطی ، نوع پروفیل ، نوع تیر ، حتما باید فشار های وارد شده از سمت باد را نیز در نظر گرفت.
  • نوع چسب بکار رفته در آب بندی اسکای لایت با توجه به تابش مستقیم نور خورشید بسیار مهم می باشد ، در مدت زمان نباید کیفیت آب بندی خود را از دست بدهد.

محصولات مرتبط : انواع شیشه بالکنی

قیمت شیشه بالکنی تاشو و ریلی

اجرای سقف شیشه ای یا SKYLIGHT به چه صورت می باشد؟

اجرای سقف شیشه ای و یا همان SKYLIGHT بدین صورت می باشد که یک استراکچر فولادی با ترکیبی از قوطی های مخصوص و تیر های معین شده ، تولید و بر روی سازه سوار می شود و سپس بر روی این فریم های آهنی پروفیل های مخصوص اسکای لایت نصب شده و قسمت های پایین و یا زیر سقف شیشه ای توسط فریم های مخصوص آلومینیومی پوشش و کاور داده میشود.

 

اسکای لایت 2

محصولات مرتبط : انواع هندریل شیشه ای / نرده شیشه ای

نوع شیشه بکار رفته در سقف شیشه ای چه ساختاری باید باشد ؟

نوع شیشه بکار رفته در سقف باید ساختاری غیر ریزنده داشته باشد ، بگونه ای که در اثر ضربه یا وزن برف و یا انسان که گاها بر روی آن حرکت می کند ، باید علاوه بر تحمل وزن و بالا بودن مقاومت آن ، ساختار آن بگونه ای باشد که در هنگام شکست شیشه ها به سمت پایین سقوط نکنند. پیشنهاد ما استفاده از ساختار ترکیبی شیشه لمینیت و سکوریت می باشد.

شیشه اسکای لایت

بیشتر بدانید: ساختار شیشه لمینیت به چه گونه می باشد؟

انواع شیشه لمینیت و کاربرد آن

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top