skip to Main Content

استحکام بسیار بالا پروفیل پنجره upvc

درجه استحکام بالای پروفیل های upvc

ساختار پروفیل هایی که برای درب و پنجره upvc مورد استفاده قرار میگیرد به گونه ای می باشد که از طراحی خاصی تشکیل شده است که ترکیبی از دیواره ها و کانال ها می باشد، این دیواره ها و کانال ها به صورت عرضی و طولی به هم پیوسته شده اند.

80 درصد مقاومت پنجره upvc بخاطر گالوانیزه های داخلی آن و با ابعاد استاندارد می باشد. بعنوان مثال در داخل پنجره upvc ویستابست در تمام سطوح گالوانیزه u شکل و با ضخامت 1/5 تا 2 میلیمتر قرار دارد

اینگونه ساختار موجب سبک تر شدن وزن سازه ی پروفیلی می باشد که در پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین موجب بالا رفتن درجه ی استحکام آن نیز میگردد.

پنجره دوجداره

همچینن در موارد لازم نیز می توانید از پروفیل هایی که دارای ضخامت 1.5 میلیمتری هستند استفاده نمائید، استفاده از گالوانیزه ی متناسب با برخی از کانال ها موجب تقویت هرچه بهتر پروفیل های upvc می گردد و موجب آسان تر نصب شدن پیچ ها و یراق آلات مربوطه به پروفیل پنجره upvc و ایمنی بیشتر آن نیز می گردد.

چرا پنجره upvc مقاوم می باشد؟

80 درصد مقاومت پنجره upvc بخاطر گالوانیزه های داخلی آن و با ابعاد استاندارد می باشد. بعنوان مثال در داخل پنجره upvc ویستابست در تمام سطوح گالوانیزه u شکل و با ضخامت 1/5 تا 2 میلیمتر قرار دارد.

 

همین گالوانیزه داخلی نقش بسیار مهمی را در اینجاد مقاومت و ممان اینرسی در پنجره دوچداره را ایفا می کند.

بیشتر بدانید: محاسبات مربوط به مقاومت و ممان اینرسی پنجره upvc

مقاومت پنجره upvc

همانگونه که می دانید استفاده از فضاهای توخالی در طراحی سازه مزیت هایی را بهمراه دارد که موجب می شود سازه به باکس های توخالی تبدیل گردد که در نتیجه هم موجب کمتر شدن حجم یکسان سازه می گردد و دوام و مقاومت خمشی آن را بیشتر خواهد کرد.

استفاده از سازه های پروفیل upvc در پنجره دوجداره همراه با شیشه دوجداره می تواند این سازه را به یک سازه ایده آل تبدیل نماید که ترکیبی از مشخصات و محسنات فیزیکی و شیمیایی ایده آل برای درب و پنجره ساختمان می باشد.

با توجه به مواردی که تا به اینجا ذکر کردیم استفاده از سازه های با ساختار مناسب دارای فضای تو خالی نه تنها دوام و استحکام سازه را بالا می برد بلکه استفاده از آن ها در ساختمان های مرتفع نیز می تواند وزن آن را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

با توجه به قیمت درب و پنجره upvc می توان گفت این نوع پروفیل ها متریال جایگزین بسیار مناسبی خواهند بود.

شما می توانید جهت پنجره دوجداره خود از انواع توری پلیسه ای مخصوص استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top