skip to Main Content

تفاوت پنجره upvc با پنجره آلومینیومی

یکی از کارآمدترین اقداماتی که می توان در خصوص حفظ محیط زیست انجام داد، نصب پنجره upvc در ساختمان ها می باشد که این اقدام کمک موثری می باشد برای مهار انرژی و کم کردن مصرف سوخت های فصیلی و در نتیجه این اقدام کمک بسیار زیادی به جلوگیری از ضرر رسانی های آلودگی های هوا خواهد کرد.

در این نوشته مقایسه ای بین پنجره upvc و پنجره آلومینیومی معمولی و یا همان نرمال ، صورت گرفته است. در نسل جدید پنجره های آلومینیومی ترمال بریک این نقاط ضعف بطور کامل برطرف شده است .

بیشتر بدانید: مقایسه پنجره آلومینیومی ترمال بریک با پنجره upvc استاندارد

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

همان گونه که در مطالب قبلی ذکر کردیم پنجره دوجداره upvc دارای تفاوت هایی با پنجره آلومینیومی می باشد که در اینجا به آن نیز میپردازیم.

مقاومت پنجره upvc در برابر آلودگی

1- مقاومت: امکان دارد در طی مدت و با توجه به شرایط آب و هوایی پوسیدگی ها و خوردگی هایی برای پنجره آلومینیوم رخ دهد و این مورد نیز موجب می شود تا پنجره دچار تغییر رنگ گردد. همچنین در صورتی که شرایط آب و هوایی بد باشد امکان شکستگی فریم پنجره وجود خواهد داشت.

پنجره آلومینیوم دارای مقاومت کمتری به نسبت پنجره دوجداره در برابر آلودگی طبیعی هوا، گازها و کودهای شیمیایی و … می باشد. رسانایی این ماده در داخل خانه نیز موجب می گردد تا باعث افزایش میعان گردد.

پروفیل پنجره upvc

برعکس همین مورد میزان پوسیدگی به وجود آمده در پنجره های upvc به نسبت پنجره های آلومینیومی بسیار کمتر می باشد و یا اصلا پوسیده نمی شوند.

با توجه به این که تمامی اتصالات پنجره upvc به همدیگر جوش میخورد دارای مقاومت بالایی می باشد و به یکدیگر با استفاده از بست های مکانیکی متصل خواهد شد، از همین روی می توان گفت مقاومت پنجره upvc بیشتر از پنجره آلومینیومی می باشد.

2- عایق بودن: جنس آلومینیوم به گونه ای می باشد که حرارت را از خود عبور می دهد و رسانای گرما است و به نوعی یک سری تبادل گرمایی در پنجره آلومینیوم صورت میگیرد.

پنجره آلومینیومی نرمال

از همین روی برای حل این مشکل بسیاری از تولید کنندگان پنجره آلومینیوم ماده ای به نام ترمال بریک به فریم پنجره های خود اضافه خواهند کرد، اضافه کردن این ماده موجب می شود تا میزان عایق بودن پنجره نیز افزایش یابد اما امکان دارد که یکپارچگی فریم پنجره از دست برود و در صورتی که بخواهیم این مشکل از پنجره آلومینییوم را حل کنیم آنگاه امکان بالا رفتن قیمت آن نیز وجود خواهد داشت.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top