skip to Main Content

علت ایجاد ساختمان

هر ساختمانی چه مسکونی و یا تجاری، اداری با توجه به مایحتاج فردی و اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد و این بناها می تواند منزل مسکونی، واحد آموزشی، مرکز بهداشتی و درمانی یا مجتمع های صنعتی و … باشد.

در این صورت هر بنا با توجه به خصوصیات و اساس خود، مسائلی به خصوصی دارد. به طور مثال طرحی با فضاهای مشخص با توجه به در نظر گرفتن نیازهای فردی و اجتماعی داده می شود که در طی مراحلی از عملیات فنی به مرحله ی اجرا در خواهد آمد.

به خصوص در طراحی و ساخت ارگان های دولتی، توجه به متریال های روز برای مهار اتلاف انرژی بسیار مهم می باشد، در این بین استفاده از پنجره دوجداره upvc که متشکل از پروفیل upvc می باشد بسیار بالا است.

پنجره دوجداره

نوع استفاده از ساختمان های دولتی

تعداد معین افراد خانوار – صدماتی که امکان دارد بر اثر بی دقتی های مداوم به ساختمان وارد گردد بسیار نادر و کم می باشد.

با توجه به این موضوع در صورتی که از این واحد مسکونی به جای یک واحد اداری کوچک و یا درمانی و دیگر موارد مشابه آن استفاده گردد با توجه به رفت و آمدهای بسیار و استفاده ی مداوم از راهرو، اتاق ها، سرویس ها و آبریزگاه ها، امکان وارد آمدن ضایعات سریع و پیش بینی نشده ای بر کل بنا وجود دارد که به صورت های مختلف پیش میاید که گاها جبران ناپذیر می باشد.

به طور مثال وزن بارپیش بینی نشده ( بار زنده) برای سقف یک واحد مسکونی، حدود 150 تا 200 کیلوگرم بر مترمربع می باشد که بار آن به از سقف به ستونها، دیوارها و در نهایت به سطح پی نیز وارد خواهد شد.

این مقدار، با توجه به محاسباتی که از قبل انجام شده است و مشخصات و ابعاد آن تعیین و آنگاه ساخته خواهد شد.

حال در صورتی که بار فوق العاده و اضافه تر از آن چیزی باشد که طبق محاسبات انجام شده بر سقف طبقات وارد گردد و از واحدهای مسکونی در جهت کارهای سنگین استفاده گردد و بارهای پیش بینی نشده ای که به آن وارد می گردد از 350 تا 450 کیلوگرم بر مترمربع وارد شود و همچنین در صورتی افراد ساختمان بیش از حد در ساختمان رفت و آمد کنند و یا وجود قفسه ها، پرونده ها و اشیای متغیر موجب اعمال نیروی فشاری بسیار سنگینی به اسکلت بنا می شود که این ها می توانند مشکلاتی را برای ساختمان به وجود بیاورند که در نتیجه موجب تعمیرات در کل ساختمان گردد.

یکی از مواردی که می تواند کارکرد ساختمان را افزایش دهد، انتخاب پنجره دوجداره upvc با کیفیت مرغوب می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top