skip to Main Content

معرفی انواع بازشوها برای پنجره دوجداره

در مطلب قبلی با عنوان “پروفیل لنگه درب بیرون بازشو” درباره ی انواع مختلفی از بازشوهایی که در پنجره دوجداره به کار می روند، صحبت کردیم و در این خصوص نیز مواردی را بیان کردیم.

پنجره دوجداره فاراد

با توجه به محل نصب پنجره و کاربری آن محیط شما می توانید مدل بازشو پنجره دوجداره خود را انتخاب نمایید.

بعنوان مثال پیشنهاد می گردد جهت تهویه راحت و عدم اشغال فضا ، از پنجره دوجداره دوحالته جهت فضای آشپزخانه و اتاق خواب استفاده نمایید.

و یا جهت کاربری های ویلایی می توانید از انواع پنجره های بزرگ سایز مدل  پنجره آلومینیومی لیفت اسلاید استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: انواع پنجره دوجداره مناسب ویلا

پنجره دوجداره مناسب ویلا

هریک از این مدل های بازشو نیز می تواند برای انواع پنجره های upvc دوحالته و درب دوجداره upvc و همچنین برای پنجره upvc تک حالته نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع مدل های پنجره دوجداره :

پنجره upvc ثابت:

همانگونه که از نام این مدل از قاب پیدا است به صورت ثابت می باشد و باز یا بسته نمی شود و قاب آن به صورت ثابت می باشد که البته در تمامی پروژه هایی که در خصوص بازشوهای پنجره ها به کار می رود، قسمتی از قاب آن به صورت ثابت می باشد و هزینه ای که برای این مدل از قاب پرداخت می گردد.

 

پنجره دوجداره آلومینیومی
پنجره دوجداره ثابت و بازشو در یک نما

به دلیل نداشتن بازشو در این مدل از پنجره دوجداره ، یراق و دستگیره بسیار کمتر و به صرفه تر از قاب های بازشو دار در می آید، چرا که نیمی از قاب های بازشویی که برای پنجره دوجداره به کار می رود دارای پروفیل می باشد، از همین روی قاب ثابت در تمامی پروژه های طراحی و اجرای پنجره upvc به کار می رود.

پنجره دوجداره

پنجره upvc فولکس واگنی

این نوع مدل از بازشو در درب های کشویی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و به صورت فولکس واگنی می باشد که هم از لحاظ آبندی و هم آکوستیک از پنجره هایی کشویی بسیار کارآمدتر می باشد، اما به دلیل برخورداری از گران ترین یراق دارای قیمتی بسیار مناسب تر از مدل های دیگر می باشد.

چرا پنجره دوجداره لولایی عایق تر از مدل کشویی می باشد؟
پنجره دوجداره مدل فولکسی

بازشوی upvc کلنگی و سایبانی

این نوع مدل از بازشو در محور زیرین باز و بسته می شود و برای سرویس ها، راه پله ها و همچنین نواحی صنعتی نیز مورد استفاده قرار میگیرد و دارای مزیت ها و قابلیت های به خصوص خود نیز می باشد.

یکی از مزیت ها و محاسن این مدل از بازشو آن است که قابلیت تعویض سریع را دارد و جلوه ی زیبایی دارد و همچنین می توان از آن برای قاب های کوچک استفاده نمود، اما این نکته نیز قابل ذکر است که استفاده ی محدودی دارد.

پنجره upvc کلنگی

بازشو سایبانی مانند همین مدل از بازشو می باشد با تفاوتی اندک از نظر کاربرد و شکل ظاهری و از آن بیشتر در حمام ها و سرویس ها استفاده می شود.

پنجره upvc دو لنگه بازشوی فرانسوی

این مدل از پنجره دوجداره دارای دو لنگه ی سش یا همان بازشو نیز می باشند که قابلیت بازشدن نیز دارند و در این مدل از بازشو، هیچ پروفیلی بین دو لنگه قرار نگرفته است و در صورتی که این دو لنگه بازشود آنگاه شما یک دید و معبر یکپارچه نیز خواهید داشت.

پنجره دوجداره دولنگه بازشو
پنجره دوجداره با یراق فرانسوی

این مدل از پنجره دوجداره  بیشتر  در قسمت ها و محل هایی  مورد استفاده قرار میگیرد که منظره ی زیبا و دل انگیزی رو به روی پنجره دوجداره باشد و ترجیح بر این است که پروفیل ستون مولینی مزاحم این دید نباشد و یا از آن در مواردی استفاده می گردد که قصد دارند تجهیزات بزرگی را عبور دهند و وجود پروفیل میانی مزاحم عبور این تجهیزات می گردد.

انواع یراق آلات پنجره upvc:

تکنولوژی که در طراحی و تولید یراق آلات upvc به کار می رود همچنان دارای تغییر و ارتقا نیز می باشد و دارای تنوع بسیاری می باشد که شامل:

• یراق یک طرفه
• یراق کشویی
• یراق فولکس واگنی  نیمه اتوماتیک
• یراق فولکس واگنی تمام اتوماتیک
• یراق تاشو

به یراق آلات فوق می توان یراق درب و پنجره سرویسی را نیز اضافه کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top