skip to Main Content

مقاومت پنجره دوجداره در برابر آتش

یکی دیگر از خصوصیت ها و ویژگی های مهم پنجره دوجداره upvc، مقاومت آن در برابر آتش ( آتش گیر و آتش زا نبودن) می باشد در این مبحث نیز قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

مقاومت پنجره دوجداره در برابر آتش

از جمله قابلیت های مهم پنجره دوجداره مقاومت آن در برابر آتش می باشد که جزء ویژگی های بارز یک پنجره در زمان وقوع حادثه محسوب می گردد.

از جمله مهم ترین دغدغه های زندگی انسان ها، ایمنی در محل کار و زندگی می باشد که بایستی با انجام یک سری اصول و رعایت یک سری قوانین از وقوع این حوادث جلوگیری کنیم.

آتش سوزی یکی از حوادث پیش بینی نشده و خطرناک ترین می باشد که امکان وقوع آن وجود دارد که بشر از بدو زندگی و در تمدن های گوناگون با آن رو به رو بوده است، و تا به حال بابت این مسئله تاوان بسیاری را پرداخته است.

با پیشرفت هایی که در زمینه تکنولوژی در علوم مختلف به ویژه در زمینه ی معماری و شیمی حاصل گشته است، اما هنوز موفق به تولید مواد، متریال و ساختاری نشده اند که بتواند مشکل آتش سوزی را به طور قابل ملاحظه ای برطرف کرده باشد. از همین روی بایستی در این زمینه اقدامات ایمنی را به عمل آورید و جانب احتیاط را رعایت کنید.

پنجره upvc

اما تا به اینجا موادهایی ساخته شده اند که آتش زا نبوده اند و همچنین موجب گسترش و توسعه آتش سوزی نشده اند که یکی از این موادها، پنجره upvc می باشد.

پروفیل های upvc

ترکیباتی که در پروفیل های CPE وجود دارد، تعدیل کننده upvc می باشد و موجب شده است که پروفیل های upvc که در پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرند آتشگیر نبوده و موجب گسترش بیشتر آتش نشود.

وجود تثبیت کننده های حرارتی در بافت و ترکیبات پروفیل موجب بالا رفتن مقاومت آن در برابر آتش شده است و حتی تابش شدید نور خورشید نیز در آن اثری نخواهد داشت و مواردی مانند آتش های کوچک روی پروفیل های درب و پنجره upvc تاثیری نخواهند داشت.

همچنین جنس پروفیل های پنجره های upvc به گونه ای می باشد که در برابر آتش های شدید بسیار آرام می سوزد و موجب گسترش حریق نخواهد شد. بیان این موضوع هم قابل ذکر است که به کارگیری شیشه های دوجداره در درب و پنجره دوجداره دارای ساختاری می باشد که در حریق به راحتی شکسته نخواهد شد و موجب تبادل اکسیژن و هوا به حریق نمی گردد.

استفاده از درب و پنجره upvc با توجه به ساختاری که دارد در حریق هایی که از خارج از منزل یا محل کار شما هستند رخ می دهد و موجب حفظ هوای سالم می گردد و از شما در برابر میزان زیادی از دود و گازهای حاصله محافظت می نماید. از همین روی استفاده از درب و پنجره upvc این روزها کاملا امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می گردد.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top