skip to Main Content

نظافت بسیار آسان پنجره دوجداره

4با توجه به آلودگی هایی مثل دوده و گرد و غبار در شهر های بزرگ و صنعتی نظافت پنجره دوجداره و روش های آن از اهمیت زیادی جهت بالا بردن طول عمر این محصول برخورداد است. جهت نظافت هر محصولی باید از مواد مشخصی استفاده شود که به آن آسیب نرسد. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

روش های نظافت پنجره دوجداره

صابون و آب بهترین ماده ای می باشد که می توانید از آن به عنوان پاک کننده برای پروفیل های درب و پنجره های دوجداره استفاده نمائید.

در نظر داشته باشید که استفاده از آب و صابون مانع از تشکیل الکتریسیته بر روی پروفیل ها و همچنین موجب جلوگیری از جذب گرد و غبار و هوا و دوده نیز می شود.

همچنین اگر صدمه ای بر روی پنجره ها وارد گردد با استفاده از مایع و کانول می توان این آسیب ها را برطرف نمود.

مطالب مرتبط :بهترین روش تمیز کردن پنجره 

بهترین روش تمیز کردن پنجره

بنزین و یا مواد اسیدی به هیچ عنوان مواد مناسبی برای تمیز نمودن سطح پروفیل های پنجره upvc نمی باشد که این مورد می تواند یکی از مزیت های درب و پنجره دوجداره upvc به شمار آید.

تمیز کردن پروفیل پنجره upvc
نظافت پنجره دوجداره

تبادل هوای مناسب در درب و پنجره upvc

بسیاری از مدل های درب و پنجره های upvc قابلیت چرخشی نیز دارند که حول محور افقی و عمودی و دیگر جهت ها نیز باز و بسته می شوند.

پنجره های دوجداره upvc به صورت حالت مورب و عمودی با محور عمودی قاب پنجره زاویه 15 درجه ساخته می شوند و حالت این پنجره ها بدین گونه می باشند که از بالا باز می شوند.

چگونگی نظافت پنجره دوجداره
نظافت پنجره دوجداره

در صورتی که شکافی با زاویه ی 15 درجه وجود داشته باشد آنگاه جریان هوا صورت خواهد گرفت که می توان گفت تبادل هوا بدون آنکه بخواهید درب و پنجره به صورت کامل باز شود وجود خواهد داشت.

در صورت چرخش turn قاب پنجره که محوری افقی دارد و همچنین خود پنجره دوجداره بیشترین زاویه ای که خواهد ساخت حدود 180 درجه می باشد و موجب می شود تا تبادل بیشتری بین فضای بیرون و درون اتفاق بیفتد.

تمیز کردن قاب دوجداره
نظافت پنجره دوجداره

چنین قابلیتی در مدل های مختلف درب و پنجره دوجداره upvc وجود دارد که شامل:

1- پنجره upvc ثابت (turn upvc)
2- پنجره یو پی وی سی تک حالته
3- درب بالکنی و سرویسی
4- پنجره یو پی وی سی دو حالته (tilt & turn)
5- پنجره upvc سایبانی
6- (folding upvc) درب و پنجره upvc آکاردئونی
7- پنجره دوجداره دو لنگه بازشو یا فرانسوی
8- پنجره upvc فولکس واگنی
9- پنجره یو پی وی سی کلنگی (tilt)

آیا طراحی و مدل پنجره دوجداره در نظافت آسان آن تاثیر گذار است؟

یکی از موارد بسیار مهم که در طراحی پنجره دوجداره باید رعایت شود ، دسترسی ساده و آسان به شیشه ها جهت نظافت می باشد. بعنوان مثال در پنجره های دوجداره  کشویی که یک لنگه آن بازشو دارد ، جهت نظافت یکی از شیشه های همواره به مشکل بر خواهیم خورد.

در گذشته پنجره های قدیمی کشویی تکحالته با توجه به سبک بودن آنها و مکانیزم ساده آن ، به راحتی از جای خود بیرون آورده می شد و پس از پاک کردن شیشه مجددا در جای خود قرار داده می شد. اما این امکان در نسل جدید پنجره های دوجداره کشویی با توجه به وزن زیاد لنگه و شیشه دوجداره به سادگی امکان پذیر نیست و نیازمند مهارت خاص می باشد تا پنجره مجددا رگلاژ شود.

مطالب مرتبط : طریقه در آوردن لنگه پنجره کشویی 

 

 

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

و یا اینکه در طراحی پنجره از شیشه های بزرگ استفاده شود و 2 عدد بازشو کوچک در سمت چپ و راست پنجره در نظر گرفته شود ، در اینحالت همواره نظافت کردن شیشه بزرگ وسط با مشکل روبه رو خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top