skip to Main Content

وزن شیشه دوجداره در هر 1 متر مربع

با توجه به اینکه شیشه دوجداره وزن قابل توجهی به سازه ساختمان و پنجره وارد می کند از اینرو محاسبه وزن شیشه دوجداره ضروری می باشد. در این نوشته می خواهیم روشی را آموزش دهیم که به سادگی وزن انواع مختلف شیشه های دوجداره را بتوانیم محاسبه کنیم.

وزن شیشه دوجداره

چرا محاسبه وزن شیشه دوجداره مهم است ؟

محاسبه وزن شیشه دوجداره از 2 جهت مهم و قابل بررسی می باشد ، اول به منظور محاسبه بارهای وارد شده به سازه در جهت محاسبات سازه ای و دوم برای محاسبه و انتخاب لولا و یراق آلات مناسب در انواع مدل های پنجره دوجداره.

محاسبه وزن شیشه دوجداره به منظور بدست آوردن بارهای وارد شده به سازه

هر میل ضخامت شیشه تکجداره وزنی معادل 2.5 کیلوگرم در هر متر مربع دارد ، بطور مثال شیشه تکجداره با ضخامت 6 میلمتر وزنی معادل 15 کیلوگرم در هر متر مربع دارد ( 15=2.5*6 ) ، و شیشه 4 میل نیز وزنی معادل 10 کیلوگرم طبق همین فرمول خواهد داشت.

حال اگر یک شیشه دوجداره ای داشته باشیم که یک جدار آن از شیشه ای با ضخامت 6 میلمتر تشکیل شده باشد و جداره دیگری آن 4 میلیمتر ، وزن این شیشه دوجداره در هر متر مربع برابر با عدد 25 کیلوگرم خواهد بود.  در جدول زیر وزن انواع شیشه تکجداره آورده شده است.

جدول وزن شیشه دوجداره

 

به منظور وزن اعمال شده از طرف شیشه دوجداره و پنجره دوجداره در ساختمان ، باید وزن پنجره آلومینیومی و یا پنجره upvc را نیز محاسبه کنید. بدین منظور پیشنهاد می گردد حتما مطلب زیر را مطالعه بفرمایید.

وزن پنجره آلومینیومی را چگونه محاسبه کنیم؟

2- محاسبه وزن شیشه دوجداره به منظر انتخاب یراق آلات و پروفیل مناسب

اما دانستن وزن شیشه دوجداره علاوه بر محاسبات سازه ای ، به منظور انتخاب نوع یراق و پروفیل نیز مخصوصا در پنجره های آلومینیومی و نماهای کرتین وال که اکثرا در ابعاد بزرگ سفارش داده می شوند ، بسیار مهم و حائز اهمیت هستند.

وزن پنجره و شیشه دوجداره
پروژه پنجره ارسی حکیم / محصول انحصاری فاراد پنجره

مهم بودن محاسبه وزن شیشه دوجداره در انواع پنجره های لولایی

در پنجره های لولایی ، مقاومت لولا و نوع لولا بر اساس وزن شیشه دوجداره انتخاب می گردد ، بعنوان مثال اگر در یک پنجره سه جداره لولایی و پنجره های ضد سرقت  که در آن از شیشه های خاص لمینیت نیز استفاده می شود ، حتما با دانست این نکته و وزن این شیشه ، باید لولای مقام را انتخاب کنیم. در غیر اینصورت پنجره در طی زمان به مشکل برخواهد خورد.

در پنجره های لولایی انواع لولاهای تا تحمل وزن 50 کیلوگرم ، تا تحمل وزن 80 کیلوگرم و تا تحمل وزن 130 کیلوگرم در مدل های آلمانی مثل roto و زیگینیا  موجود می باشد . همچنین در پنجره های آلومینیومی و پنجره های upvc در صورتیکه وزن شیشه زیاد باشد از پروفیل های های بازشو سنگین مثل پروفیل درب بجای پروفیل پنجره باید استفاده شود.

معرفی بهترین مدل پنجره سه جداره با 3 ویژگی

مهم بودن وزن شیشه های دوجداره در پنجره های آلومینیومی لیفت اند اسلاید

پنجره های آلومینیومی ترمال بریک لیفت اند اسلاید ، تنها پنجره هایی هستند که قابلیت تولید در ابعاد بزرگ و بصورت یک تکه و قدی را دارند ، بدین منظور محاسبه وزن شیشه دوجداره در این پنجره ها به منظور انتخاب نوع یراق و نوع پروفیل بسیار مهم است.

 

پنجره لیفت اسلاید
پروژه کامرانیه/ پنجره لیفت اند اسلاید

یراق آلات لیفت اند اسلاید در مدل های آلمانی دارای دو نوع غلطک با تحمل وزن تا 300 کیلوگرم و بالای 300 کیلوگرم هستند که بر مبنای ابعاد پنجره ، وزن شیشه دوجداره ، وزن پروفیل مصرفی محاسبه می شوند.

در مدل های دیگر پنجره نیز مثل پنجره های ریلی و پنجره های دوجداره فولکس واگنی نیز مباحث مربوط به وزن شیشه دوجداره مهم می باشد.

مطالب مرتبط: وزن هر متر طول پروفیل ترمال بریک 

وزن پروفیل ترمال بریک در 1 متر طول چقدر است ؟

با توجه به موار گفته شده در بالا به راحتی می توانید وزن شیشه دوجداره را برای محاسبات سازه ای و همچنین انتخاب نوع پروفیل و یراق مناسب ، محاسبه نمایید. با ما در فاراد پنجره در تماس باشید. 09196546656

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top