skip to Main Content

پنجره upvc عایق حرارت

پنجره های آلومینیومی، حرارت را به آسانی از خود عبور می دهند و به عنوان رسانایی برای گرما می باشند. از همین رو در پنجره های آلومینیومی تبادل گرمایی صورت می پذیرد. اما در پنجره upvc این امر به صورت معکوس می باشد و هیچگونه تبادل انرژی در آن انجام نمیگیرد.

upvc متریالی است که کاملا عایق و نارسانا می باشد در عوض آلومینیوم فلزی است به شدت رسانا که باید توسط تیغه های پلی آمید این رسانایی را قطع کرد.

پنجره upvc عایق حرارت
پنجره upvc عایق حرارت

در واقع پنجره upvc به عنوان عایق حرارت عمل می کند که این ویژگی به دلیل ساختاری که دارد می باشد. یکی از ویژگی های بارز پنجره دوجداره آن است که امکان ساخت آن با پروفیل های چند حفره ای وجود دارد و یکی از خصوصیت های مهم پنجره های upvc می باشد.

اما  با نسل جدید پنجره های ترمال بریک موضوع عایق حرارتی تا حدود زیادی حل شده است اما هنوز ضریب انتقال حرارت در پنجره های upvc پایین تر است ، اما مزیت های دیگر پنجره های آلومینیومی ترمال بریک ، در موارد لازم ، ما را سوق می دهد به سمت انتخاب این محصول.

پنجره آلومینیومی عایق حرارتی
پنجره آلومینیومی ترمال بریک با تیغه پلی آمید جهت کاهش رسانایی حرارتی

حفره هایی که در پروفیل وجود دارد موجب می شود تا عایق بودن پنجره تقویت شود، این حفره هایی که در پروفیل پنجره دوجداره وجود دارد با عایق مخصوصی در پنجره upvc احاطه شده که بر خلاف حالت حفره در پنجره آلومینیومی هوای بیرون به داخل نفوذ نخواهد کرد.

پنجره upvc

مقاومت در برابر اشتعال

یکی دیگر از تفاوت هایی که پنجره های آلومینیومی در مقایسه با پنجره upvc دارد آن است که در برابر حرارت از بین رفته و امکان دارد دچار آسیب جدی شود. اما پنجره upvc مشتعل پذیر نمی باشد و موجب افزایش آن نمی شود.

زیبایی پنجره upvc در مقایسه با پنجره آلومینیومی

یکی از اصلی ترین رنگ هایی که در پروفیل upvc به کار می رود، رنگ سفید می باشد و روکش های لمینیت با طرح های زیبا بسیار بهتر از رنگ کوره ای آلومینیومی می باشد. همچنین دوام، عمر و مقاومت روکش های upvc بسیار بیشتر از رنگ های آلومینیومی می باشد.

عایق حرارتی پنجره دوجداره
پنجره آلومینیومی معمولی یا همان نرمال که اصلا عایق حرارتی ندارد.

همچنین موضوعی که قابل توجه می باشد آن است که رنگی که برای پروفیل پنجره upvc به کار گرفته می شود در اثر باران اسیدی و هوی مرطوب از بین نمی رود و اکسیده و خورده نمی شود و تا پایان عمر ساختمان با توجه به عمر بالایی که دارد، زیبایی اولیه خود را در برابر عوامل فرسایشی حفظ خواهد کرد، اما پنجره آلومینیوم به مرور زمان رنگش از بین رفته و در اثر تغییر فصل ها رنگش ریخته می شود.

حفاظت از محیط زیست

این تصور وجود دارد که آلومینیوم از محیط زیست حفاظت می کند و upvc در مقابل ماده ای ارزان می باشد.برای ساخت پنجره آلومینیوم در تمامی مراحل از مواد شیمیایی سمی بسیار مضری استفاده می شود که از طرف سازمان بهداشت این مواد کاملا سرطان زا و سمی معرفی شده اند.

همچنین می توان از upvc به عنوان ماده ای مقاوم و پایداری می باشد استفاده کرد تا جایگزین این ماده ی سمی شود.

در ساخت پنجره از upvc استفاده می شود که هیچگونه مواد سمی و زائدی تولید نمی کند و در ساختمان می توان از آن به عنوان مواد اولیه استفاده نمود.

بیشتر بدانید: مقایسه پنجره آلومینیومی ترمال بریک با پنجره upvc

جهت سفارش محصول پنجره آلومینیومی ترمال بریک یا پنجره upvc با ما در واحد فروش فاراد پنجره در تماس باشید.

22895334- 22895430

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top