skip to Main Content

وزن پروفیل ترمال بریک در 1 متر طول چقدر است ؟

همانطور که می دانید به نسل جدید و عایق پنجره های آلومینیومی ، پنجره های ترمال بریک گفته می شود. . وزن پروفیل ترمال بریک که در ساختار پنجره های ترمال بریک مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به وزن پروفیل های آلومینیومی معمولی بیشتر می باشند ، برای محاسبه وزن پروفیل ترمال بریک باید چندین نکته مورد بررسی قرار گرفته شود.

وزن پروفیل ترمال بریک
پنجره ترمال بریک آلومینیومی

عوامل تاثیر گذار بر وزن پروفیل ترمال بریک

1- نوع پروفیل ترمال بریک ، مثل لولایی ، کشویی و یا لیفت اند اسلاید بودن

2- نوع برند پروفیل ترمال بریک و شرکت سازنده

3- ضخامت پلی امید مصرفی در پروفیل ترمال بریک

سه عامل مهم که در بالا گفته شد در محاسبه وزن پروفیلی ترمال بریک بسیار مهم می باشد، عامل 1و 2 بسیار تاثیرگذار می باشند. بعنوان مثال وزن فریم پروفیل ترمال بریک لولایی نسبت به کشویی سبکتر و کشویی نسبت به سری لیفت اند اسلاید سبک تر می باشد.

پشنهاد مطالعه : نقش پلی امید در پنجره های ترمال بریک 

نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک

همچنین نوع برند و شرکت سازنده پروفیل ترمال بریک نیز در محاسبه وزن پروفیل ترمال بریک تاثیر گذار می باشد. بعنوان مثال در یک برند ضخامت گوشته پروفیل 2 میلیمتر می باشد و در یک برند دیگر 1.8 و دیگری 2.5 ، همین ضخامت گوشته پروفیل های ترمال بریک تاثیر بسیار مهمی در وزن هر متر طول پروفیل ترمال بریک دارد.

وزن پروفیل ترمال بریک  سری HT60 و HT70 لولایی

اغلب پروفیل های ترمال بریک در سری های 6 سانت و 7 سانت تولید می شوند که تنها تفاوت در ضخامت یا تیکنس پلی آمید است که نشیمن 6 سانت به 7 سانت تبدیل خواهد شد، وزن فریم پروفیل ترمال بریک سری لولایی از 1.16 تا 1.75 کیلو گرم که مربوط به فریم لبه دار بازسازی می باشد ،  در هر متر طول با توجه به نوع پروفیل پایه کوتاه و پایه بلند و یا فریم سنگین و سبک متفاوت می باشد.

وزن پروفیل ترمال بریک لولایی

پیشنهاد مطالعه : چگونه بهترین برند پنجره آلومینیومی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین برند پنجره آلومینیومی را انتخاب کنیم؟

 

وزن پروفیل های ترمال بریک سری کشویی 9 سانت و 7.7 سانتی متر

با توجه به ساختار پنجره های ترمال بریک کشویی و قالب آنها ، وزن آلومینیوم مصرفی پروفیل ترمال بریک کشویی نسبت به مدل های لولایی بیشتر است ، اکثر پروفیل های کشویی موجود در بازار از سری BST90 پروفیل بندینی و سری TS77 پروفیل آکپا می باشند. وزن هر متر طول فریم پروفیل ترمال بریک کشویی از 1.4 تا 1.8 کیلو گرم در هر متر طول متفاوت می باشد.

وزن پروفیل ترمال بریک کشویی
وزن پروفیل ترمال بریک سری کشویی

وزن پروفیل فریم ترمال بریک سری لیفت اند اسلاید

پنجره های ترمال بریک سری لیفت اند اسلاید جزء سنگین وزن ترین پنجره های آلومینیومی می باشند که بر اساس تک ریل ، دو ریل و سه ریل بودن ، قیمت آنها متفاوت می باشد. بیشتر پروفیل های ترمال بریک سری لیفت اند اسلاید با پهنای نشیمن 10 سانت تا 16 سانت بر اساس لیفت سبک و سنگین در برند های مختلف تقسیم بندی می شوند.

بیشتر بدانید : قیمت انواع پنجره آلومینیومی با محاسبه وزن هر یک 

پنجره های آلومینیومی سری لیفت اند اسلاید در سه نوع لیفت سبک ، لیفت متوسط و لیفت سنگین دسته بندی می شوند که با توجه به بزرگی ابعاد پنجره مخصوصا در ارتفاع ها و قد پنجره ، از نوع فریم مخصوص سفارش داده می شود.

وزن هر متر طول فریم پروفیل ترمال بریک سری لیفت اند اسلاید مونو ریل و تک ریل با توجه به نوع برند به طور تقریبی از هر متر طول از  1.8 تا 2.8 کیلوگرم در هر متر طول متفاوت می باشند.

وزن پروفیل ترمال بریک سری لیفت اند اسلاید
مقطع لیفت LST135

وزن پروفیل آکپا و بندینی

پروفیل آکپا و بندینی دو برند معروف پروفیل های آلومینیومی در کنار سایر پروفیل های موجود در بازار می باشند. وزن پروفیل آکپا بر اساس نوع مدل های لولایی ، کشویی  و لیفت اند اسلاید متفاوت است و تقریبا مطابق با اعداد گفته شده در بالا محاسبه می شود و در همان رنج های گفته شده می باشد. برای محاسبات دقیق تر شما می توانید کاتالوگ پروفیل آکپا و یا پروفیل بندینی را دانلود و محاسبات دقیق وزن پروفیل ترمال بریک را بدست آورید.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی
پروه دربندسر/ پنجره لیفت/ وزن پروفیل ترمال بریک لیفت

محاسبه وزن پنجره آلومینیومی

با توجه به اینکه یک پنجره آلومینیومی ترمال بریک از چندین پروفیل فریم ، پروفیل لنگه بازشو و پروفیل میانی تشکیل شده است لذا

جهت محاسبه وزن پنجره آلومینیومی باید علاوه بر محاسبه هر متر طول پروفیل فریم مصرفی ، وزن هر متر طول پروفیل میانی و وزن هر متر طول  پروفیل بازشو را نیز به محاسباتمان اضافه کنیم.

پیشنهاد می شود مطلب ” محاسبه وزن درب و پنجره آلومینیومی ”  و ” وزن هر متر مربع شیشه دوجداره ” را در قسمت مقالات مطالعه بفرمایید.

امیدواریم این مطلب جهت محاسبه وزن کل پنجره های آلومینیومی یک پروژه و محاسبات مربوط به سازه ، مفید باشد. با ما در فاراد پنجره همراه باشید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top