skip to Main Content

وزن پنجره آلومینیومی را چگونه محاسبه کنیم؟

محاسبه وزن پنجره آلومینیومی همانند محاسبه وزن سایر اقلام ساختمان در محاسبات مربوط به سازه ای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اما محاسبه وزن پنجره آلومینیومی از جهت برآورد هزینه کلی و حدودی پروژه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ما در فاراد پنجره با پرهیز از حاشیه نویسی مستقیم به سراغ سوال و نیاز بازدید کننده خواهیم رفت.

وزن پنجره آلومینیومی

محاسبات مربوط به وزن پنجره آلومینیومی به چه منظور صورت می پذیرد؟

قیمت پنجره آلومینیومی

1- محاسبه وزن پنجره آلومینیومی در جهت محاسبات مربوط به تحمل وزن سازه

یک مهندس سازه با دانستن وزن تمامی مصالح ساختمانی ، اقدام به طراحی و محاسبات سازه ای خود خواهد کرد ، از اینرو در این قسمت می خواهیم به محاسبه وزن یک پنجره آلومینومی با ابعاد استاندارد و نرمال بپردازیم.

وزن پنجره دوجداره آلومینیومی

جهت محاسبه وزن پنجره آلومینیومی با طرح بالا به صورت زیر عمل می کنیم:

  • متر طول فریم مصرفی بدون محاسبه پرت برابر است با عدد : 7.5 متر  که با توجه به اینکه بطور متوسط هر متر طول پروفیل با زهوار 1.8 کیلوگرم وزن دارد، عدد متر طول فریم را در 1.8 ضرب می کنیم و وزن فریم مصرفی بدست می آید.

محاسبه وزن فریم پنجره ( پروفیل دورتادور پنجره ) 7.5*1.8= 13.5

  • محاسبه وزن ستون های عمودی پنجره و یا همان وادار ها : ستون های عمودی پنجره های آلومینیومی ترمال بریک مدل لولایی بهمراه زهوار ها بطور متوسط 1.9 کیلوگرم در هر متر طول وزن دارند ، حالا اگر این عدد را در متر طول پروفیل میانی مصرفی ضرب کنیم وزن بدست خواهد آمد.

محاسبه وزن پروفیل میانی مصرفی ( ستون های عمود پنجره ) 1.9*3=5.7

 

بیشتر بدانید : وزن یک متر پروفیل ترمال بریک 

وزن پروفیل ترمال بریک در 1 متر طول چقدر است ؟

  • محاسبه وزن پروفیل های قسمت بازشو پنجره : وزن پروفیل های قست بازشو پنجره بطور متوسط 1.9 کیلوگرم در هر متر طول بهمراه زهوار می باشد که این عدد در پروفیل های درب به عدد 2.30 کیلوگرم بهمراه زهوار  خواهد رسید.

محاسبه وزن پروفیل قسمت بازشو پنجره مذکور : 4.5*1.9=6.75

وزن پنجره آلومینیومی بدون محاسبه وزن شیشه دوجداره  برابر است با : 13.5+5.7+6.75=25.95 

 

وزن شیشه دوجداره

محاسبه وزن شیشه دوجداره مصرفی در پنجره دوجداره آلومینیومی

در پنجره مذکور تقریبا 3 متر مربع شیشه دوجداره نیاز داریم ( مساحت کل پنجره را از 10 درصد کم کنید حدود متر مربع  شیشه دوجداره  مصرفی محاسبه می گردد) همانطور که در مباحث قبلی نیز گفته شد ، هر میل شیشه وزنی برابر با 2.5 کیلوگرم در هر متر مربع داریم یعنی یک شیشه تکجداره 6 میل در هر متر مربع وزنی معادل 15 کیلوگرم دارد. ( 15=6*2.5)

حال اگر در این پنجره آلومینیومی از شیشه دوجداره ای استفاده کرده باشیم که یک جداره آن 6 میلمتر ضخامت و جداره دیگری 4 میلیمتر ضخامت داشته باشد ، وزن نهایی این شیشه دوجداره در هر متر مربع برابر است با : 25=10*2.5 یعنی 25 کیلو در هر متر مربع وزن دارد ، پس وزن نهایی شیشه دوجداره مصرفی با متراژ 3 متر مربع برابر است با : 75=25*3

محاسبه وزن نهایی پنجره بعلاوه شیشه دوجداره مورد استفاده :

( وزن پنجره با شیشه دوجداره ) 101= 26 ( وزن آلومینیومی مصرفی ) + 75 ( وزن شیشه دوجداره مصرفی )

یعنی در محاسبات سازه ای باید حدودا عدد 100 کیلوگرم را بری وزن پنجره آلومینیومی بهمراه شیشه دوجداره  در نظر گرفت. حال می توان این عدد را بصورت تخمینی در هر متر مربع نیز محاسبه کرد.

محاسبه وزن پنجره آلومینیومی

2- محاسبه وزن پنجره آلومینیومی برای بدست آوردن تخمین قیمت حدودی پنجره های پروژه جهت برآورد هزینه اولیه

جهت محاسبه قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی به صورت حدودی و برآورد هزینه های پروژه  ، حتما باید وزن پنجره آلومینیومی پروژه  را طبق نقشه و فرمولی که در بالا توضیح داده شد محاسبه کنیم.

قیمت پنجره آلومینیومی به صورت وزن کل پروفیل آلومینیوم مصرفی محاسبه می گردد ، این قیمت بخشی شامل هزینه پروفیل آنادایز یا رنگ پودری است و بخشی نیز شامل هزینه های تولید و سود مشخص تولید کننده می باشد ، جهت برآورد قیمت پنجره آلومینیومی در بهار 1403 شما می توانید قیمت وزن کل پروژه را در عدد 450 تا 550  هزار تومان در هر کیلوگرم آلومینیوم مصرفی بکنید تا قیمت پنجره آلومینیومی محاسبه گردد.  شیشه دوجداره را نیز هر متر مربع 1 میلیون تومان جهت شیشه دوجداره 6-12-4 ساده.

4/5 - (4 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top