skip to Main Content

خصوصیات شیشه دوجداره برای پنجره upvc

 

همانگونه در مطلب “تعویض پنجره  قدیمی با پنجره upvc” ذکر کردیم پنجره دوجداره upvc دارای مزیت های مختلفی می باشد که موحب می شود ما تصمیم به تعویض آن نمائیم و یکی از مزیت های آن این است که تعویض پنجره های قدیمی با پنجره upvc راه حلی بسیار مناسب است تا برای مهار پرت انرژی از آن به عنوان عایق استفاده کنیم و برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی این کار صورت خواهد گرفت.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما همراه باشید.

عایق کردن پنجره با استفاده از فاکتورها و موارد گوناگونی امکان پذیر می باشد که استفاده از شیشه دوجداره یکی از این موارد می باشد.

بیشتر بدانید: قیمت پنجره upvc

شیشه دو جداره پنجره upvc
نمایی شماتیک از شیشه دوجداره

ویژگی های شیشه دوجداره استاندارد برای پنجره upvc:

نوع شیشه دوجداره یکی از عوامل مهم در عایق صوتی و حرارتی پنجره دوجداره می باشد. این شیشه دوجداره باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند از ورود صدا و سرما و گرما به داخل جلوگیری نماید:

  • حتما از شیشه دوجداره غیر همسان استفاده کنید، بدین صورت که جدار خارجی6 میل و داخل 4 میل باشد، هر دو یک ضخامت نباشند.
  • به سوپاپ های تزریق گاز آرگون در گوشه ها و کنج ها و یا روی عرض پایین اسپیسرهای آلومینیومی بین شیشه دوجداره دقت کنید تا باشند.
  • در شیشه دوجداره حتما باید گاز آرگون تزریق شود تا هم شدت ورود صوت کاهش یابد ، هم بین شیشه بخار تشکیل نشود و هم عایق حرارت باشد.
  • در داخل اسپیسر های آلومینیومی حتما مواد رطوبت گیر استفاده شود. شیشه را تکان می دهید باید مثل ساعت شنی صدا دهد.
  • اگر منزل شما در کنار اتوبان و یا بزرگراه می باشد ، اگر می خواهید از شر صدا آسوده خاطر شوید، حتما از شیشه دوجداره ای استفاده نمایید که یک جدار آن لمینیت با عایق pvb آگوستیک باشد.

بیشتر بدانید: مقاله تشخیص و نقش گاز آرگون در شیشه دوجداره

نقش گاز آرگون در شیشه دوجداره پنجره upvc

شیشه دوجداره پنجره upvc

شیشه دوجداره در درب و پنجره دوجداره مورد استفاده قرار میگیرد که این شیشه دارای دو لایه شیشه موازی می باشد که بهم چسبیده شده اند. بین این دولایه از شیشه، ماده رطوبت گیر موجود می باشد و همچنین دارای پروفیلی از جنس آلومینیوم می باشد.

پنجره upvc

این شیشه به عنوان عایقی برای سرما و گرما و صوت مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین موجب جلوگیری از انتقال سرما و گرما و ورود گرد و خاک می شود. برای داشتن چنین کارایی، بایستی فضای بین شیشه ها که در پنجره upvc به کار گرفته می شود، با هوا و یا عایق صوتی و یا عایق حرارتی که این عایق گاز آرگون می باشد استفاده نمود، همچنین می توان از هردو عایق صوتی و حرارتی به صورت ترکیبی نیز استفاده نمود.

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc

یکی از بارز ترین ویژگی های پنجره upvc به نسبت پنجره های معمولی و تک جداره آن است که دارای عایق صوتی و حرارتی می باشند.

به این صورت که پنجره دوجداره upvc موجب جلوگیری از هدر رفتن گرما و در کل موجب هدر رفتن انرژی نیز می شود و به عنوان عایق حرارتی نیز عمل خواهد کرد، اما پنجره هایی که در آن ها از شیشه تک جداره استفاده شده است وجود درزهای موجود در آن موجب هدر رفتن انرژی و هوای گرم به خارج می شود.

عایق صوتی بودن این پنجره ها یکی دیگر از ویژگی های بارز آن به نسبت پنجره های معمولی می باشد، که بدین صورت است که پنجره upvc به میزان 30 تا 35 دسیبل موجب کاهش صوت می گردد. از سوی دیگر ایمنی یکی دیگر از مزیت های شیشه دوجداره برای ساکنین و کمی نم زدگی سطح شیشه نیز می باشد.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top