skip to Main Content

پنجره دوجداره و راه های مقابله با آلودگی هوا

یکی از راه های مقابله با آلودگی هوا استفاده از پنجره دوجداره استاندارد می باشد. اگر هر دو نوع پنجره آلومینیومی و پنجره upvc اگر به طور استاندارد ساخته شده باشند، به نحو بسیار عالی از ورود ذرات دوده به داخل محیط جلوگیری می کنند.

پنجره دوجداره

 

با نصب پنجره های دوجداره استاندارد شما می توانید از ورود ذرات دوده و هوای آلوده در روزهای آلوده شهر، به داخل فضای محل کار و یا محل سکونت خود جلوگیری نمایید.

حال این سوال پیش می آید که آیا هر پنجره دوجداره ای از جهت مقابله با آلودگی هوا مناسب است؟ آیا هر پنجره دوجداره ای می تواند از ورود آلاینده به داخل جلوگیری نماید؟

 

راه های مقابله با آلودگی هوا
راه های مقابله با آلودگی هوا

 

استفاده از پنجره دوجداره استاندارد بعنوان یکی از راه های مقابله با آلودگی هوا:

در پاسخ به سوال مطرح شده در بالا باید به این نکته اشاره کرد که اگر پنجره دوجداره شما از مواد اولیه با کیفیت تولید نشده باشد و یا تولید آن بصورت استاندارد انجام نشده باشد و یا اینکه ابعاد برداری و نصب آن بصورت استاندارد و درست انجام نشده باشد، پنجره دوجداره شما هرگز نمی تواند مانع ورود ذرات آلاینده به داخل شود.

 

راه های مقابله با آلودگی هوای تهران
راه های مقابله با آلودگی هوا

 

  • استفاده از مواد اولیه با کیفت جهت تولید پنجره دوجداره استاندارد: در تولید پنجره دوجداره باید از مواد اولیه باکیفت استفاده شود، نوع پروفیل upvc بسیار مهم می باشد. نوع لاستیک های آب بندی جهت درز بندی در طی سالیان سال، حتما حتما باید از نوع epdm باشد. نوع یراق یراق آلات بهتر است جهت کیپ شدن بهتر قسمت بازشو پنجره ، حتما دوحالته باشد چون پنجره از چندین نقطه قفل می گردد. از یراق الات با برند های معروف و استاندارد استفاده کنید.

 

راه های مقابله با آلودگی هوا

  • تولید استاندارد پنجره دوجداره: اگر می خواهید بابت استاندارد تولید شده پنجره دوجداره upvc خود اطمینان خاطر داشته باشید از تولید کننده خود و یا فروشنده پنجره دوجداره خود بخواهید که دفترچه الزامات فنی ویستابست را ضمیمه قرارداد نماید.
  • در دفترجه الزامات فنی شرکت ویستابست تمامی نکات فنی در تولید یک پنجره upvc استاندارد آورده شده است و از این بابت دیگز نگرانی نخواهید داشت ، حتما خرید پنجره دوجداره خود را را از نماینده رسمی شرکت ویستابست انجام دهید تا در صورتی که پنجره شما مطابق با الزامات فنی تولید نشده باشد ، حق شکایت برای شما محفوظ باشد.

 

  • نصب استاندارد پنجره دوجداره: اگر ابعاد برداری و نصب پنجره دوجداره شما به صورت استاندارد و درست انجام نشود، پنجره دوجداره شما نمی تواند مانع از ورود ذرات آلاینده هوا جلوگیری نماید. در ابعاد برداری جهت ساخت پنجره باید دقت شود تا پنجره کوچک و یا بزرگ نشود، و ابعاد دقیق و بهمراه بادخور استاندارد برداشته شود. در هنگام نصب حتما از فوم پلی ارتان استاندارد و چسب سیلکون با کیفیت استفاده شود. در غیر این صورت و عدم تزریق فوم دور تا دور پنجره از درزه های کنار پنجره در طی زمان صدا، سرما، آلودگی وارد خواهد شد.

 

با توجه با مطالب گفته شده در بالا شما می توانید با استفاده از پنجره های دوجداره استاندارد به یکی از راه های مقابله با آلودگی هوا دست یابید فقط دانستن این نکته بسیار مهم می باشد که هر پنجره دوجداره ای مانع ورود آلودگی به داخل نخواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top