skip to Main Content

جلوگیری از ورود گرد و غبار با پنجره upvc

چه مشخصات فنی  در درب و پنجره upvc باید باشد تا  قابلیت جلوگیری از ورود دود و گرد و غبار و آلودگی هوا در آن پنجره وجود داشته باشد؟ آیا هر پنجره دوجداره ای می تواند از ورود گرد و غبار به داخل محیط جلوگیری کند؟

در این مبحث نیز قصد داریم درباره ی قابلیت هایی از پنجره دوجداره مواردی را بیان کنیم که موجب جلوگیری از ورود ذرات آلاینده و هرگونه گرد و غبار خواهد شد.

پنجره upvc چگونه از ورود گرد و غبار جلوگیری  می کند؟

همانگونه که ذکر کردید یکی از مهم ترین ویژگی های درب و پنجره upvc، قابلیت های آن در جلوگیری از عبور گرد و غبار، آلودگی های و ذرات معلق موجود در محیط بیرون نیز می باشد.

در ساختار پنجره upvc لاستیک هایی در بین بازشو و فریم می باشد که در هنگامی که دستگیره پنجره را می بندیم اگر یراق آلات استاندارد استفاده شده باشد و مخصوصا از نوع  دوحالته ، که پنجره را از 4 جهت قفل می کند، در هنگام بستن پنجره لاستیک های از نوع epdm به یکدیگر بطور کامل فشرده می شوند و پنجره کاملا کیپ و عایق می شود و دیگر محلی جهت ورود گرد و غبار نمی ماند.

پنجره upvc

بخش های مهم پنجره دوجداره upvc که در نفوذ گرد و غبار به داخل محیط بسیار موثر هستند

1- نوع یراق آلات، بعنوان مثال از پنجره های مدل کشویی گرد و خاک تا حدودی وارد می شود اما در مدل های لولایی خیر

2- لاستیک های روی زهواز پنجره و پشت فریم که دورتا دور شیشه دوجداره را گرفته اند

3- نصب ، حتما فوم و چسب دورتادور فریم و در محل نصب باید تزریق شود.

4- شیشه دوجداره در محل خود باید بسیار کیپ باشند تا لاستیک ها به شیشه فشرده شوند و از نفوذ زوزه باد، آب و خاک جلوگیری شود.

5- در نهایت ابعاد برداری اصولی و درست و تولید پنجره upvc مطابق الزامات فنی شرکت ویستابست

چرا با وجود پنجره upvc باز گرد و غبار داخل می آید:

  • پنجره دوجداره غیر استاندارد
  • در هنگام نصب فوم و چسب به صورت استاندارد تزریق نشده است.
  • بازشو پنجره شما از نوع کشویی می باشد . ( در پنجره کشویی عایقی 100 درصد نمی باشد.)
  • یراق آلات تکحالته با لولای معمولی استفاده شده است.

به کارگیری نوارهای درزگیر و مکانیزم قفل ها و همچنین استفاده از یراق آلات مناسب و کلیه نوارهای آببند و استفاده از چسب ضد آب در پنجره دوجداره upvc این ویژگی را با آن می دهد تا مانع خوبی در برابر ورود گرد و غبار و آلودگی گردد.

پنجره upvc

همچنین با استفاده از این سیستم خواهید توانست محیطی سالم تر، آرام تر و زیباتر نیز داشته باشید.

امکان دارد این باور برای بسیاری از مردم دشوار باشد که حتی در یک هوای پاک و سالم و بدون آلاینده های شیمیایی بیش از 6000 هزار میکروب و ویروس مضر و به همین میزان مفید به صورت معلق در هوا موجود می باشد.

اما در صورتی که هوا آلوده باشد و گرد و غبار و دیگر آلاینده های شیمیایی در هوا موجود باشد آنگاه به یکباره این میزان به بیش از 50 برابر خواهد رسید و دارای خطرات بسیاری خواهد بود، اما چون ما تاثیرات آنی را مشاهده می کنیم و از میزان خطرات بسیار آن نیز غافل هستیم این غفلت زمانی خودش را نشان خواهد داد که این آلودگی موجب بیمارهای مزمن و خطرناکی گردد.

پنجره دوجداره فاراد

امروزه هنوز بحث آلودگی هوا آنچنان جدی گرفته نخواهد شد و اینگونه که پیش می رود دیری نخواهد یافت که یکی از بزرگ ترین دغدغه های امروز بشر، بیماری ناشی از آلودگی هوا باشد.

در صورتی که بتوانیم با پرداخت کمی هزینه برای تعویض درب پنجره های خود به درب و پنجره upvc چقدر میتوان میزان خطرات آن را کم کرد بدون شک در این زمینه اقدام فوری انجام خواهید داد.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top