skip to Main Content

مقاومت پنجره دوجداره در برابر زلزله

بسیاری از مدل های پنجره دوجداره دارای فرم های مختلفی هستند که تنوع گوناگونی در ساخت آن ها وجود دارد و دارای طرح های مختلفی نیز می باشند.

ویژگی های پنجره دوجداره

همچنین یکی دیگر از ویژگی های بارز پنجره دوجداره در آن است که کاملا مقاوم در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی می باشد.

از دیگر ویژگی های پنجره دوجداره در آن است مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله دارد و دچار آسیب کمتری به نسبت پنجره های قدیمی خواهد شد.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان در زمینه ی مقاوم سازی در برابر زلزله و همچنین کم کردن خسارت های احتمالی نیز مباحث جدید و مفیدی حاصل گشته است که امروزه در معماری نوین در صنعت ساختمان همواره شاهد تحولات روزانه در مبحث ایمن سازی معماری خواهیم بود.

چرا پنجره دوجداره در برابر زلزله می تواند مقاوم می باشد؟

  • قابل انعطاف می باشد و به سادگی دچار شکست نمی گردد.
  • سازه ای سبک می باشد و خطر آفرین نیست
  • شیشه های آن می تواند از لمینیت ( ضد ریزش ) و یا سکوریت ( ریزش بدون خطر) باشد.

 

همانگونه که اطلاع دارید در مبحث زلزله با بررسی حرکات سازه به این نتیجه نیز رسیده اند که استفاده از نماهای متریال غیر منعطف مانند فلز و سیمان در ساخت و ساز ساختمان ها، یک طرف سازه بار مرده ایجاد کرده است و موجب پیچش سازه در هنگام وقوع زلزله خواده شد.

پنجره دوجداره

مقاومت پروفیل پنجره upvc

از همین روی استفاده از پنجره upvc مناسب ترین انتخاب برای رفع چنین مشکلی می باشد و استفاده از درب و پنجره upvc نه تنها موجب سبکسازی سازه ساختمان، بلکه با برطرف سازی مشکل فوق در و پنجره های دوجداره مناسب ترین گزینه و جایگزین خوبی برای پنجره های فلزی و درب و پنجره های چوبی در مبحث ایمن سازی خواهند بود.

با توجه به وقوع زلزله های مختلف در مقیاس های گوناگون که امروزه در بسیاری از نقاط جهان رخ می دهد، به طور واضحی می توان تاثیر استفاده از درب و پنجره upvc را در پایین آوردن میزان تلفات و همچنین صدمات وارده مشاهده نمود.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D9%84%D8%B1%D8%B2%D9%87

پروفیل هایی که برای این پنجره ها مورد استفاده قرار میگیرند دارای ساختار ایده آلی می باشند که در ارتعاشات خفیف، شیشه های دوجداره پنجره ی یو پی وی سی لرزش را تحمل کرده و در صورتی که این لرزش ها شدید باشند پروفیل های استفاده شده در درب و پنجره upvc مانع از هم پاشیدگی و خطر ساز شدن فریم های upvc می گردد.

قیمت درب و پنجره دوجداره خود گویای این است که این اجازه را به ما خواهد داد تا محصول ایمن و با کیفیتی را با قیمت همسان با دیگر محصولات تهیه و به کار ببندیم.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top