skip to Main Content

روش های نگهداری پنجره دوجداره دوحالته

مراحل تولید و نصب پنجره دوجداره مدل دوحالته با دقت و ظرافت بسیار زیادی انجام می شود و در هنگام تولید آن و همچنین نصب آن سعی بر آن است تا کارایی آن نیز بسیار بالا رود.

چرا نگهداری پنجره دوجداره مهم می باشد؟

رعایت یکسری نکات نیز موجب می شود تا نه تنها طول عمر محصول مورد استفاده بالاتر رود، بلکه کارایی آن هم نیز بیشتر شود.

روغن کاری قطعات پنجره است تا قطعات مکانیکی آن به صورت بهتری کار کند، البته بهتر است برای انجام روغن کاری پنجره از روغن های رقیقی مانند روغن چرخ خیاطی نیز استفاده کنید.

به هیچ عنوان از شعله آتش مانند آتش جوشکاری در نزدیکی پنجره استفاده نکنید. بهتر است در سال به تعداد دفعات 4 تا 5 بار پنجره دوجداره را با پارچه ای حاوی صابون مایع تمیز نمائید و این کار به دلیل وجود لاستیک های درزگیر است که موجب نرم تر شدن آن نیز می شود.

پنجره دوجداره

یکی از دلایلی که موجب می گردد تا یراق آلات پنجره از رگلاژ آن خارج شود، اختلاف دمای زیاد آن محیط در یک فاصله زمانی است که موجب انبساط و انقباض مصالح ساختمانی می شود، اما با تنظیم به حالت اولیه یراق پنجره به حالت اولیه ی خود نیز بازمیگردد.

در صورتی که در هنگام جدا کردن لیبل ها مقداری از آن باقی بماند آنگاه مناسب ترین راه برای جداسازی آن، این است که با دماندن یک سشوار لیبل ها را جدا نمائید.

نگهداری اصولی از پنجره دوجداره

در صورتی که به مرور زمان در هنگام استفاده از دستگیره، پیچ آن شل شد می توانید به راحتی پیچ ها را محکم نمائید.

تمیز کردن پنجره بایستی با دقت تمام انجام شود تا هیچگونه گرد و خاکی موجب کدر شدن سطح آن نشود.

در صورتی که قصد نقاشی ساختمان را دارید بهتر است در ابتدا حتما پوششی را روی پنجره انداخته تا هیچگونه آسیبی به آن وارد نشود.

سرویس پنجره دوجداره

محل قرارگیری پیچ ها بر روی اسپانیولیت ها بسیار حائز اهمیت می باشد و بهتر است در هر 30 سانت نیز یک پیچ قرار بگیرد. در سمت چرخ دنده بهتر است که فاصله ی پیچ ها به هم نزدیک تر شود تا بر اثر فشار دستگیره، اسپانیولیت از پروفیل جدا نشود.

بهتر است مقدار روکشی که برای اسپانیولیت در نظر گرفته می شود، استاندارد باشد و همچنین تست مقاومت به مدت 300 ساعت را در آب و نمک بگذراند تا درب و پنجره upvc در منطقه نمناک دچار خوردگی و آسیب نگردد.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top