skip to Main Content

ناشنوایی شغلی حاصل از آلودگی صوتی

آلودگی صوتی و پنجره دوجداره و تاثیرات آن در کاهش شدت صوت. اکثرا در اتاق های فرمان و یا اتاق های کنترل کارخانه های تولید از پنجره های دوجداره عایق ضد صوت و حرارت استفاده می کنند. دلیل این استفاده بر می گردد به خواص پنجره های دوجداره .

همانگونه که در جریان می باشید یکی از مهم ترین علت های ناشنوایی وجود آلودگی های صوتی بسیاری می باشد و همین عامل نیز موجب شده است تا در زندگی و فعالیت شغلی انسان ها تداخلاتی به وجود بیاید، فعالیت در محیط های شلوغ و پر سر و صدا می تواند موجب ایجاد ناهنجاریهایی و تداخلات شنوایی به صورت دائمی و موقت شود.

مطلع هستید که هرگونه تغییر در آستانه شنوایی می تواند یک ضعف شنوایی به حساب آمده و حتی در مواردی امکان دارد شنوایی فرد به طور کامل از دست برود.

آلودگی صوتی و پنجره دوجداره
آلودگی صوتی و پنجره دوجداره

بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی:

بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی

زمانی محیط زندگی و شغلی شما جوی آرام خواهد داشت که آلودگی های صوتی در آنجا مهار گردد، در بسیاری از موارد با تعویض و یا احداث و با به بکارگیری پنجره دوجداره  upvc می توان گفت حدود 80 درصد از آلودگی های صوتی را می توان مهار کرد.

آلودگی صوتی و پنجره دوجداره
عایق صوت

آلودگی صوتی و پنجره دوجداره و تاثیرات آن در کاهش:

پروفیل upvc استفاده شده در این پنجره ها با توجه به ساختار شبکه مانندی که دارند بنابراین هم در درب و پنجره upvc و هم در شیشه های دوجداره مورد استفاده قرار میگیرند از همین روی می توان گفت به کارگیری این پنجره ها به عنوان محصولی ایده آل برای حل مشکلات آلودگی صوتی می باشد.

آلودگی صوتی و پنجره دوجداره
آلودگی صوتی و پنجره دوجداره

استفاده از پنجره دوجداره با توجه به ساختاری که دارد و همچنین با توجه به نوع پروفیل استفاده شده در آن می تواند در این زمینه مفید باشد و به خصوص در شهرهای بزرگ و شلوغ استفاده از آن امری ملزم و ضروری می باشد.

آلودگی صوتی و پنجره دوجداره
آلودگی صوتی و پنجره دوجداره

شیشه های دوجداره و سه جداره عایق خوبی برای صدا می باشند و استفاده از آن در پنجره ها می تواند راه حل خوبی برای ممانعت در برابر آلودگی صوتی باشد و همچنین باعث کاهش ناشنوایی شغلی گردیده و در نتیجه محیطی آرام را برای زندگی یا محیط کار به وجود خواهد آمد.

بنابراین بهتر است چه در محیط زندگی و چه در محیط کار از پنجره های دوجداره برای جلوگیری از آلودگی صوتی استفاده شود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top