skip to Main Content

مناسب ترین یراق آلات برای پنجره دوجداره

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره دارای چه خصوصیاتی می باشد و شامل چه بخش هایی هستند؟

یکی از مباحث مهمی که قصد داریم در این جا به آن بپردازیم استفاده از مناسب ترین یراق آلات برای درب و پنجره upvc می باشد، به دلیل آن که با وجود نوسانات در نرخ ارز عده ای از تولید کنندگان برای آن که هزینه ی محصول خود را کاهش دهند از یراق آلاتی استفاده می کنند که کیفیت لازم را ندارد.

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره
مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره

در مجموعه فاراد پنجره در 90 درصد پروژه ها با توجه به کیفیت ساخت بالا ، از یراق roto آلمان استفاده میشود و در 10 درصد الباقی از یراق vornr ساخت کشور ترکیه که از بهترین یراق آلات ترک است ، استفاده میشود. پیشنهاد ما اول یراق roto آلمان و سپس یراق vorne ترکیه.

قطعات تشکیل دهنده ی یراق آلات تک حالته استاندارد به صورت زیر می باشد:

1- اسپانیولیت: اسپانیولیتی که کیفیت لازم را داشته باشد تولید شده از آلیاژ مرغوب و قسمت چرخ دنده می باشد تا پس از مدتی دچار فرسودگی نشود.

هنگام نصب پنجره upvc در صورتی که از یراق آلاتی استفاده شود که بی کیفیت هستند آنگاه امکان دارد دستگیره های پنجره در هنگام نصب شکسته شوند و یا پیچ دستگیره پس از مدتی هرز شود.

این که پیچ ها چگونه بر روی اسپانیولیت قرار بگیرند و در کدام قسمت قرار بگیرند بسیار مهم می باشد و بهتر است فاصله ی هرکدام از این پیچ ها به اندازه ی 30 سانت باشد اما بهتر است فاصله ی پیچ ها نسبت بهم در سمت چرخ دنده نزدیک تر باشد تا زمانی که بر روی دستگیره فشاری وارد شود آنگاه اسپانیولیت از پروفیل جدا نشود.

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره
مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره

بهتر است مقدار روکش قرار گرفته بر روی اسپانیولیت استاندارد باشد و تست مقاومت آب و نمک را به مدت 300 ساعت گذرانده باشد تا درب و پنجره دوجداره در مناطق مرطوب دچار خوردگی یا هیچگونه آسیب دیگری نشود.

2- دستگیره ها: جنس دستگیره هایی که معمولا برای پنجره دوجداره upvc استفاده می شود از آلومینیوم یا پلاستیک می باشد. البته در بعضی جاها در تولید پنجره دوجداره از دستگیره هایی استفاده می کنند که جنس آلومینیوم آن نامرغوب می باشد.

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره
مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره

مورد بسیار مهمی که در هنگام اجرا و نصب دستگیره ی پنجره های یو پی وی سی باید در نظر گرفته شود ارتفاع آن است به دلیل آن که همین ارتفاع حکم اهرم را برای در پنجره دارد و باعث می شود در هنگام باز و بسته کردن پنجره فشار کمتری به آن وارد شود.

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره

تعدادی از دستگیره هایی که در بازار وجود دارند با وجود قیمت کمتری که دارند دارای وزن و ارتفاع کمتری می باشند و به همین دلیل زودتر خواهند شکست به همین دلیل بهتر است دستگیره هایی را تهیه نمائید که تولید کنندگان معتبر آن را ساخته و تولید کرده باشند.

همچنین پیچی که برای دستگیره پنجره دوجداره استفاده می نمائید باید از آلیاژ مرغوب ساخته شده باشد در هنگام نصب شکسته نشود.

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره roto
مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره

3- لولا: پنجره های دوجداره تک حالته دارای لولای 75 میلیمتری برای بازشوی خود هستند که معمولا برای پنجره های تک حالته مورد استفاده قرار میگیرند و وزن استاندارد آن حدود 80 گرم نیز می باشد که کم کردن وزن آن به دلیل گرانی می تواند موجب شکسته شدن لولاها شود و در نهایت باعث می شود به پنجره دوجداره صدمه ی جدی وارد شود.

4- جلو قفلی: با وجود آن که این قطعه به ظاهر ساده می آید اما کارایی بسیار مهمی در کارکرد پنجره دوجداره upvc دارد، وزن استاندارد آن حدود 13 گرم می باشد که 7 گرمی آن هم در بازار موجود می باشد اما همانگونه که پیش تر گفتیم به علت وزن کمتر و کیفیت پایین تر زودتر خواهد شکست.

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره
مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره

مناسب ترین یراق آلات پنجره دوجداره چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1- اولین ویژگی آن کیفیت ساخت بالا داشته باشد. roto آلمان و vorne ترکیه پیشنهاد می گردد.

2- عملکرد آن روان و ساده باشد.

3- طول عمر بالا

4 قطعات آن به راحتی قابل تعویض باشد.

5/5 - (5 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top