skip to Main Content

مقاومت پنجره دوجداره upvc در برابر آتش

در این نوشته می خواهیم به مقاومت پنجره دوجداره در برابر آتش بپردازیم. یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از افراد در خصوص محل زندگی، ایمن بودن محل کار و زندگی می باشد که حتما باید به دور از حوادث خطرناک باشد و ممانعت از آن به عمل آورد.

بررسی مقاومت پنجره دوجداره در برابر آتش

یکی از وحشتناک ترین و خطرناک ترین حوادثی که امکان دارد در طول زندگی شخصی هر فردی به وجود بیاید آتش سوزی می باشد که انسان ها در بدو زندگی و در تمدن های گوناگون و دوره های گوناگون زندگی خود تاوان بسیاری را در این زمینه پرداخته اند.

مقاومت پنجره دوجداره در برابر آتش سوزی
مقاومت پنجره دوجداره

اما با پیشرفت هایی که در زمینه ی تکنولوژی در علوم مختلف به ویژه در حوزه ی معماری و شیمی به وجود آمده است اما تا به حال نتوانسته اند به ساخت مواد یا متریالی دست یابند که بتواند مشکل آتش سوزی را به صورت قابل توجهی حل کند. با این وجود باید احتیاط لازم را در خصوص چنین مواردی داشته باشیم.

در بخش تولید مواد گوناگون توانسه اند به موفقیت هایی دست یابند و موادی را بسازند که آتش زا نباشد و همچنین مشتعل نباشد که یکی از این مواد پنجره دوجداره upvc می باشد. اگر به دنبال خواص پنجره های upvc می گردید یکی از خواص مهم آنها ضد حریق بودن آن است.

ترکیباتی که در پروفیل CPE به کار گرفته شده است، تعدیل کننده upvc می باشد که همین مورد موجب شده است تا پروفیل های upvc که برای درب و پنجره upvc به کار می رود آتشگیر نباشد و آتش را توسعه ندهد.

همچنین ترکیباتی که در ساختار پروفیل ها وجود دارد و تثبیت کننده های حرارتی موجود در بافت آن باعث بالاتر رفتن مقاومت این پنجره ها نیز شده است و همچنین موجب بی اثر شدن تابش شدید خورشید و مواردی که می تواند به عنوان عامل محرک ایجاد آتش های کوچک بر روی پروفیل درب و پنجره دوجداره upvc گردد، شود.

مقاومت پنجره دوجداره در برابر آتش
مقاومت پنجره دوجداره

نکته ی قابل توجه آن است که جنس ساختار و مواد پروفیل های پنجره ی upvc به گونه ای می باشد که حتی در آتش های شدید هم به آرامی خواهد سوخت و موجب بیشتر شدن حریق نخواهد شد. قابل ذکر است که شیشه های دوجداره استفاده شده در درب و پنجره upvc دارای ساختاری می باشند که در آتش سوزی به راحتی شکسته نخواهد شد و همچنین اکسیژن و هوا به حریق راهی نخواهد یافت.

ساختار پنجره دوجداره ضد حریق چگونه باید باشد ؟

همانطور که می دانید ، یکی از خواص مهم پروفیل های upvc ضد حریق بودن آنها می باشد ، ما در فاراد پنجره در پروژه ای تجربه آتش سوزی بعد از چند سال از تعویض پنجره های قدیمی داشته ایم ، هنگام مراجعه جهت تعویض مجدد پنجره های سوخته شده ، مشاهده شد که فریم پنجره های upvc اکثرا سالم و با دوده سیاه شده بودند و در خیل جاها دفورمه شده بودند ، منظور از ضد حریق بودن پنجره upvc مشتعل نشدن آن است.

اما کل شیشه ها در این حریق شکسته شده بود چون از شیشه های دوجداره ساده و غیر سکوریت استفاده شده بود. حال اگر می خواهیم پنجره ای داشته باشیم که هم مقاومت بالا در برابر حریق را داشته باشد و هم غیر قابل اشتعال باشد و هم تا حدودی از گسترش آتش  به سایر نقاط بتواند جلوگیری کند ، پیشنهاد ما استفاده از شیشه های مقاوم سکوریت شده می باشد.

درب سکوریت

امروزه از درب های شیشه ای 10 میل سکوریت که در قدیم به شیشه های میرال شناخته می شد ، در راه پله های ساختمان ها در قسمت راه پله و پاگرد به منظور جداسازی فضای پاگرد با راه پله ساختمان ، استفاده می شود. دقیقا به همان خاصیت از این شیشه های برای جلوگیری از گسترش حریق درهنگام آتش سوزی به سمت راه پله اصلی ساختمان ، استفاده می کنند.

مطالب مرتبط : آشنایی با خواص شیشه های سکوریت

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top