skip to Main Content

میزان مقاومت درب و پنجره upvc در برابر شرایط آب و هوایی

در این نوشته می خواهیم به بررسی مقاومت پنجره دوجداره upvc نسبت به شرایط آب و هوایی بپردازیم.

یکی از مشخصه های اصلی و ویژگی های اصلی سازه ها و متریال هایی که در صنعت ساختمان استفاده می شود، مقاومت آن نیز است که جزء بارزترین مشخصه های آن نیز می باشد که در متریال و محصولات مختلف با یک کاربرد، به صورت مداوم توسط مصرف کنندگان در حال مقایسه می باشد.

مزیت های چوب نما یا ترمووود
مقاومت پنجره دوجداره upvc

بررسی مقاومت پنجره دوجداره upvc در شرایط آب و هوایی:

این نکته بسیار مهم می باشد که پنجره upvc خریداری شده متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه نصب باشد، بعنوان مثال جهت مناطق جنوبی با آفتاب شدید و قائم پیشنهاد می شود از پنجره آلومینیومی و یا از بهترین برند آلمانی پنجره upvc با متریال استاندارد مثل ویستابست استفاده شود، در مناطق با تابش شدید خورشید احتمال زرد شدگی و دفورمگی پروفیل upvc بسیار زیاد می باشد.

گارانتی های مربوط یه پروفیل های upvc مربوط به همان کشور می باشد، بعنوان مثال اگر پروفیل upvc ساخت کشور ترکیه در ایران استفاده شود و دچار زرد شدگی و دفورمگی شود، شامل گارانتی نمی گردد چون ترکیبات مواد اولیه آن پروفیل با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی کشور ترکیه محاسبه شده است که نسبت به کشور ما ایران آب و هوای نسبتا کوهستانی و با تابش مایل خورشید دارد.

در صنعت ساختمان چنین مقایسه هایی به صورت کاملا دقیق و کارشناسانه انجام می شود و آن هم به دلیل حرفه ای بودن مصرف کنندگان می باشد که به خصوص در محصولات درب و پنجره دوجداره این امر حتما صورت خواهد گرفت.

مقاومت پنجره دوجداره upvc
مقاومت پنجره دوجداره upvc

اگر بخواهیم محصولات درب و پنجره غیر یو پی وی سی را با درب و پنجره یو پی وی سی upvc مقایسه نمائیم، می توان گفت همیشه محصولات درب و پنجره upvc در این مورد جلوتر از دیگر محصولات بوده است و در برابر بسیاری از شرایط آب و هوایی سخت و مختلف می تواند عملکردی کاملا مناسب و خوبی را از خود نشان دهد.

مقاومت پنجره دوجداره upvc
مقاومت پنجره دوجداره upvc

 

پروفیل هایی که در درب و پنجره دوجداره upvc استفاده می شوند از جنس upvc هستند که دارای طول عمر مفید و استحکام و دوام بالایی می باشند.

در این نوع از پروفیل ها از درزگیرهایی استفاده شده است که در برابر صدا، غبار وآب و ضربه کاملا مقاوم می باشد و حتی می تواند طوفان هایی که شدت آن ها برابر با 150 کیلومتر در ساعت می باشد را بدون هیچگونه لرزشی تحمل کند و مقاومت کافی را در این خصوص دارد.

مقاومت پنجره دوجداره upvc
مقاومت پنجره دوجداره upvc

با پیشرفت هایی که در علم امروزه به وجود آمده است و تکنولوژی هایی که در این زمینه وجود دارد و محسناتی که تا به اینجا درباره ی پنجره دوجداره ذکر کردیم می توان گفت، از این محصول می توان در تمامی مناطق استفاده کرد و حتی طول عمر آن ها و کارایی آن ها بسیار بیشتر از پنجره های معمولی می باشد.

در چه شرایط آب و هوایی از چه نوع پنجره دوجداره استفاده کنیم؟

  • در مناطق کویری با توجه به شدت گرما و تابش خورشید ، پیشنهاد ما استفاده از انواع پنجره های آلومینیومی با رنگ آنادایز می باشد.
  • در مناطق شمالی که شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب دارند ، پیشنهاد ما استفاده از انواع پنجره های upvc لولایی و کشویی می باشد، با توجه به رطوبت بالا پنجره کشویی که عایق کمتری نسبت به لولایی است ، برای مناطق ساحلی مناسب است تا تهویه و جریان هوا در داخل فضای خانه مهیا گردد.
  • ترجیجا از پنجره های upvc طراح چوب یا لمینیت شده در مناطق گرم و خشک با شدت تابش نور خورشید زیاد ، استفاده نکنید بهتر است .
  • بهترین نوع پنجره upvc همان رنگ سفید انواع پروفیل های استاندارد مثل ویستابست می باشد.
  • در مناطقی گرم که شدت نور آفتاب زیاد است ، بهتر است از شیشه های رفلکس برای کنترل میزان ورودی نور به داخل استفاده نمایید.

بررسی مقاومت پنجره upvc از نظر محاسبات مربوط به ممان اینرسی در لینک ذیل:

مقاومت پنجره upvc

 

مقاومت پنجره دوجداره upvc طرح چوب
مقاومت پنجره دوجداره upvc

پنجره دوجداره upvc می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد و با تهیه ی آن می توانید در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی نمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top