skip to Main Content

تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره

در این نوشته می خواهیم به تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره بپردازیم. همانطور که می دانیم با شیوع بیماری کرونا در ماه های پایانی سال 1398 که تا به امروز نیز ادامه داشته است ، بسیاری از کسب و کار ها شاهد نوسانات بسیاری شده اند. خیلی از آنها به تعطیلی کشیده شده اند و خیلی از آنها با تبدیل تهدید به فرصت توانسته اند خود را با شرایط کرونایی وقف دهند و فروش خود را بالا ببرند. متاسفانه بازار پنجره دوجداره و پنجرهupvc نیز از این امر مستثنا نبوده است. 

 

تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره در ایران
تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره

بررسی تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره :

با توجه به فواید تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره عایق در بخش بازسازی، این بازار در کنار بازار نوسازی توانسته بود بخش قابل توجهی از تولید کارخانجات تولید کننده پنجره upvc و پنجره آلومینیومی را به خود اختصاص بدهد. معمولا در 6 ماه دوم سال با توجه به سرد شدن هوا، تقاضا جهت تعویض پنجره بالا می رود.

امسال با شیوع بیماری کرونا شرایط متفاوت می باشد، خیلی از خانواده ها با توجه به شرایط افتصادی سیاست های انقباضی مالی را برای خود در نظر گرفته اند و خیلی هم از ترس کرونا تمایلی به ورود افراد به منزلشان جهت خدمات پنجره دوجداره را ندارند. 

از اینرو پیش بینی می شود که در 6 ماه دوم سال 99 تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره تا میزان 50 درصد باشد و سفارشات در این بخش نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته به میزان قابل توچهی کاهش یاید. 

قیمت مسکن و تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره:

اما با بالارفتن قیمت مسکن در شهر ها و کلان شهر ها ، بازار بازسازی منازل قدیمی در 6 ماه اول سال رونق بسیاری پیدا کرده است . از اینرو رشد این قسمت توانسته است سفارشات خوبی را در این بخش روانه شرکت های تولید کننده پنجره دوجداره نماید. 

 

تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره دوجداره
تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره

بطور خلاصه می توان گفت که تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره همانند سایر مشاغل یک تاثیر بسیار مهم و اثر گذار بوده که کاهش فروش در این بخش را بهمراه آورده است. اما چگونه است که در برخی از شرکت ها این تاثیر منفی کمتر بوده و به تاثیر مثبت نیز تبدیل شده است.

مجموعه ای می تواند این تهدید به به فرصت تبدیل نماید که خود را سریعا با شرایط وفق دهد و سیاست های بازاریابی و فروش خود ر بر مبنای دیچیتال مارکتینگ تنظیم و بهینه نماید. مسلما شرکت هایی در دوران کرونا موفق عمل کرده اند که از سالیان گذشته در بخش زیرساخت های مورد نیاز دیچیتال مارکتینگ مثل سئو نگاری سایت،وب سایت قوی ، صفحه اینیستاگرام پر بازدید و …. سرمایه گذاری کرده اند. 

 

جهت پایین آوردن تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره چه باید کرد؟

  • در ابتدا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی جهت نیروی انسانی خود، نگرانی را در مورد قرار های حضوری جهت اندازه گیری، قرارداد و نصب پنجره به حداقل برسانید و رعایت کردن این پروتکل های بهداشتی را در صفحات اجتماعی خود و وب سایت خود اطلاع رسانی نمایید تا بازدید کننده از این جهت خاطر جمع باشد. 

 

  • اتخاذ تصمیماتی بر کاهش قرار های حضوری حتی المقدور، بعنوان مثال با ارسال فیلم های آموزشی مشتری می تواند به راحتی و سهولت ابعاد مورد نیاز جهت پنجره خود را ارسال نماید. مخصوصا جهت شهرستان ها و یا ارسال پیش فاکتور ها قرار داد های مهر و امضا شده از طریق اپلیکیشن های ارتباطی جهت عقد قرار داد و انجام پروسه مالی . 

 

  • استفاده از کارمندان بخش فروش به صورت دورکاری ، این عمل و فرهنگ به مصرف کننده این اطمینان را می دهد که در این مجموعه ارزش بالایی جهت سلامتی کارمندان و مشتریان خود قائل هستند.

 

  • رعایت پروتکل های دقیق بهداشتی در واحد تولیدی خود و اطلاع رسانی آن، بعنوان مثال استفاده از تب سنج و یا تست اکسیژن در ابتدای شروع کار و رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک های مخصوص در حین تولید. با این کار مصرف کننده با خیال راحت تری اقدام به ثبت سفارش می نماید. 

 

  • افزایش فعالیت های بازاریابی دیچیتال و سیاست های مختلف فروش جهت بالا بردن فروش در زمان شیوع بیماری کرونا. با توجه به کاهش حجم سفارشات در بخش تعویض پنجره ، بهتر است فعالیت های بازاریابی و سیاست های فروش بهینه سازی شوند.
  • بعنوان مثال استفاده از بازاریابی دیجیتال بجای بازار یابی حضوری، کاربر با یک سرچ ساده در صفحات گوگل بتواند شما را پیدا کند و با یک تماس پنجره خود را سفارش دهد. 
تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره upvc
بررسی تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره

بیشتر بدانید: ترس از کرونا فرصتی برای مشاغل اینترنتی 

بطور خلاصه می توان گفت که تاثیر کرونا بر بازار تعویض پنجره همانند سایر مشاغل یک تاثیر بسیار مهم و اثر گذار بوده که کاهش فروش در این بخش را بهمراه آورده است. اما چگونه است که در برخی از شرکت ها این تاثیر منفی کمتر بوده و به تاثیر مثبت نیز تبدیل شده است.

مجموعه ای می تواند این تهدید به به فرصت تبدیل نماید که خود را سریعا با شرایط وفق دهد و سیاست های بازاریابی و فروش خود  را  بر مبنای دیچیتال مارکتینگ تنظیم و بهینه نماید.

مسلما شرکت هایی در دوران کرونا موفق عمل کرده اند که از سالیان گذشته در بخش زیرساخت های مورد نیاز دیچیتال مارکتینگ مثل سئو نگاری سایت،وب سایت قوی ، صفحه اینیستاگرام پر بازدید و …. سرمایه گذاری کرده اند. 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top